NOWY RANGE ROVER SPORT
INSTYNKT, SIŁA, BEZKOMPROMISOWOŚĆ

Nowy Range Rover Sport to instynkt, siła i bezkompromisowość. Range Rover Sport na nowo określa, czym jest luksus w sportowym wydaniu.
Nowy Range Rover Sport, czyli sportowiec w garniturze
W świecie SUV-ów uchodzi za auto efektownie stylizowane i prowadzące się dynamicznie. Ale nadal pozostaje przy tym samochodem luksusowym i wykończonym z zegarmistrzowską precyzją. Oto nowy Range Rover Sport – prawdziwy wzorzec w klasie SUV.
Samochody dzielą się na wiele segmentów, także w kategorii SUV-ów znajdziemy modele małe, duże, rodzinne, kompaktowe, przypominające coupé czy takie, które mają nieco bardziej terenowy charakter. Są też takie modele, w których przypadku żaden kierowca nawet nie zastanawia się, do jakiej kategorii go przydzielić. Tak jest właśnie z Range Roverem Sport, który stanowi klasę samą w sobie i jest prawdziwa ikoną motoryzacji. Można wręcz powiedzieć, że staje się oddzielną marką, pozycjonowaną w kategorii motoryzacyjnego luksusu.

Są takie modele, w których przypadku żaden kierowca nawet nie zastanawia się, do jakiej kategorii go przydzielić. Tak jest właśnie z Range Roverem Sport!
Na rynku pojawił się właśnie model najnowszej generacji, który na wiele sposobów wyróżnia się wśród innych samochodów tego segmentu, a w porównaniu ze swoimi poprzednikami jest niezwykle zaawansowany technologicznie – jak nigdy wcześniej. Za nowatorskimi technologiami nie musiała iść jednak kosmiczna stylizacja z kontrowersyjnymi kształtami nadwozia. Range Rover ma jedną z najbardziej klasycznych, a jednocześnie wyrazistych i zapadających w pamięć stylizacji karoserii, więc w tym przypadku, słusznie, postawiono na ewolucję, a nie rewolucję. Warto zwrócić uwagę na gładki i płynnie zmieniający się kształt powierzchni nadwozia, które bez efekciarskich i niepotrzebnych przetłoczeń zapewniają fantastyczną grę światła i cienia na karoserii.
Na rynku pojawił się właśnie model najnowszej generacji, który na wiele sposobów wyróżnia się wśród innych samochodów tego segmentu, a w porównaniu ze swoimi poprzednikami jest niezwykle zaawansowany technologicznie – jak nigdy wcześniej.



Zdecydowane powierzchnie nadwozia kojarzą się z mocą i dużymi osiągami, a ukryte reflektory i atrapa chłodnicy sugerują pewność siebie oraz silny charakter.
Ikoniczny design
Nie trzeba się nawet przyglądać – z daleka widać, że oto nadjeżdża Range Rover Sport. Nie trzeba również porównywać ze sobą zdjęć nowego i poprzedniego modelu, aby znaleźć między nimi różnice, bo te są mimo wszystko wyraźne. Styliści marki osiągnęli rewelacyjny kompromis między dwiema wartościami. O tym, że to prawdziwy Range Rover, mówi każdy element karoserii, w tym te najbardziej charakterystyczne dla tego modelu, jak napis na pokrywie silnika, mocno pochylona przednia szyba, kabina optycznie cofnięta do tyłu, niczym w autach sportowych, a także smukła karoseria, zwężająca się ku tyłowi, podobnie jak luksusowa łódź. Warto również wspomnieć o płaskiej linii maski, która pozwala uzyskać widoczność jej krawędzi z fotela kierowcy. Range Rover Sport to prawdziwa ikona stylu.
Oczywiście, w aucie znalazły się też detale, których na próżno szukać w modelu poprzedniej generacji. Jest tu jeszcze bardziej masywny przedni zderzak, mniejsze, bardziej wysmuklone reflektory, wykorzystujące zaawansowane technologicznie diody czy automatycznie chowane w karoserii klamki. Jednak to tył auta jest największym wyróżnikiem nowego modelu. Tutaj styliści pozwolili sobie na szczyptę ekstrawagancji – tył jest masywny, jak przystało na luksusowego SUV-a, ale dwie anteny dachowe, sporej wielkości końcówki wydechu i wąskie tylne lampy połączone w jednej linii z czarnym, błyszczącym panelem dodają nowoczesności, rodem z futurystycznych samochodów koncepcyjnych.
Nowoczesności i wyrafinowaniu
towarzyszy instynktowne pożądanie

Masywna sylwetka, atrakcyjne wizualnie proporcje i krótkie nawisy sprawiają, że nowy Range Rover Sport zwraca uwagę na drodze
Aerodynamika na odpowiednim poziomie
Chociaż Range Rover Sport to sporej wielkości SUV, którego wymiary nadwozia przerastają większość dostępnych na rynków aut tego rodzaju (długość – 4,95 m, wysokość – 1,82 m, szerokość – 2,05 m), to jednak prezentuje się lekko i świeżo. Jest też bardzo wydajny aerodynamicznie, co nie jest typową cechą tak dużych samochodów. Aktywne kanały powietrzne do chłodzenia hamulców, ukryte klamki, spojler na pokrywie bagażnika czy zoptymalizowany kształt obręczy kół sprawiają, że współczynnik oporu powietrza tego modelu to jedynie cx = 0,29. To jeden z najlepszych wyników w tej klasie!

Masywna sylwetka, atrakcyjne wizualnie proporcje i krótkie nawisy sprawiają, że nowy Range Rover Sport zwraca uwagę na drodze.
Nadwozie dopracowane aerodynamicznie ma wiele zalet. Nie tylko prezentuje się elegancko, ale przede wszystkim pozwala ograniczyć hałas towarzyszący jeździe – im mniejszy oporu karoseria stawia powietrzu, tym mniejszy hałas dostaje się do jej wnętrza. Do tego dochodzi także kwestia zużycia paliwa, które w ten sposób również można zauważalnie obniżyć. To dobra wiadomość dla fanów ekologicznej i ekonomicznej jazdy, tak samo jak debiut nowego napędu hybrydowego plug-in, zwanego "Land Rover Extended Range Plug-in Hybrid". Odmiana P440e PHEV (jest też mocniejsza – P510e PHEV) pozwoli na pokonanie aż 113 km (!) w trybie elektrycznym i zapewni ultra niskie spalanie na poziomie 0,9 l/100 km, wg procedury WLTP.

Range Rover Sport wyróżnia się na każdej drodze i w każdym miejscu, w którym się pojawi.

Range Rover Sport wyróżnia się na każdej drodze i w każdym miejscu, w którym się pojawi.



Range Rover Sport wyróżnia się na każdej drodze i w każdym miejscu, w którym się pojawi.
Jeszcze bardziej wyrazisty
Komfort, styl i ekonomiczny napęd to nie wszystko – wszak dopisek „Sport” w nazwie nie oznacza jedynie samochodu nieco mniejszego i zwinniejszego od klasycznego, „dużego” Range Rovera. Oznaczenie przede wszystkim mówi o wyróżniającej się stylizacji nadwozia. O niej już sporo powiedziałem, ale warto pamiętać, że w cennikach Range Rovera jest mnóstwo elementów pozwalających na dopasowanie designu samochodu do własnych potrzeb. Mnogość opcji sprawia, że trudno będzie na drodze spotkać dwa identyczne egzemplarze tego modelu.
Dostępne są chociażby różne wersje wyposażenia, odznaczające się m.in. określoną stylistyką nadwozia. Odmiany S czy SE wyglądają elegancko, ale można wybrać też wersje Dynamic, o bardziej wyrazistym designie, czy luksusową Autobiography. Do tego można wprost przebierać w wielu dostępnych wzorach obręczy kół (w rozmiarze aż do 23 cali), barwach kontrastujących detali nadwozia (mogą być np. czarne lub brązowo-złote) czy kolorach karoserii – zaczynając od barw jednolitych, przez metaliczne i metaliczne premium, po lakier satynowy.
Range Rover Sport wyróżnia się na każdej drodze i w każdym miejscu, w którym się pojawi – czy to modna ulica pełna restauracji i muzeów, czy biznesowe centrum dużego miasta – luksusowy SUV prezentuje się wręcz idealnie. Co najważniejsze, w przypadku tego modelu nie trzeba nikomu tłumaczyć, jaki to samochód – charakterystyczny kształt, rozpoznawalne detale i podziwiany przez wielu styl pozwalają łatwo rozpoznać w nim prawdziwego Range Rovera.